Monday, July 11, 2011

Kawan sejati ATAU kerjaya ?

Hai.




Hurm terpikir nak tulis pasal ni, antara kawan atau kerjaya? Mesti kompius kan? Yelah sekarang susah nak cari kawan sejati. Semua tikam dari belakang je. Yang ada pun suka propa je depan uolllz kan? Kerjaya sekarang amat penting. Itu yang boleh menjamin masa depan kita. 




So mana penting, kawan sejati atau kerjaya? Aku ada terbaca satu status budak ni. Pasal dia meluahkan isi hati dia yang tak puas hati kat sape ntah. Siap cakap yang comment dan like status dia je mesti kawan sejati dia. Siap cakap lagi nak tergelak pun ada...




Afeeeeerrrr ni? Aku tak paham eh. Perlu ke nak mention semua tu. Bagi aku lah kawan sejati pun tak boleh nak bawak kemana? Asik berkepit dengan kawan sejati anda tu pun bukan boleh menjamin kehidupan kamu nanti. Ye dak?




Dia nanti bagi kamu makan anak bini kau ke? Dia tolong bayarkan sewa rumah kau ke? Dia tolong buat kerja kau ke? Wahhh kalau camtu sekarang jugak aku taknak kerja. Pergi cari kawan sejati yang boleh menjamin aku di masa hadapan. *Maaf saya bukan lesbian. Kahkahkah.




Mission aku seterusnya untuk hidup berdikari tanpa bantuan sesiapa. Kerjaya aku adalah usaha aku sendiri.
^__^.




SEKIAN TERIMA KASIH!




OKBAI.






*Yang ni memang kawan sejati dunia akhirat aku. Kami dah macam kembar dah. Kemana je pergi ramai orang tegur kami adik beradik. Setelah sekian lama kami berkongsi katil, kongsi bilik, kongsi makan, kongsi bilik air, kongsi berak, kongsi baju, kongsi duit, tapii kongsi laki je belom hahaha. Berpisah dengannya buat seketika ada terasa sesuatu yang lain. -____- Missss youuuuuu maktemah sehaaaa..
(Maap lah masukkan picture kamu yang gonjeng ni)

2 comments:

  1. peah sehaaaaaaa! hahahahahha! ckp kat dia, belanja aku kueh raya sebakui, ekekekek! :)

    ReplyDelete
  2. kahkahakh saje interprem dia, agak2 dapat la kui raya bertalam talam kahkah

    ReplyDelete