Thursday, June 09, 2011

Aku sorang je pakai beg GUESS ..

Hai.




Senak hatimaknak. "Aku pakai beg siam 20 hengget je, aku tau la kau pakai beg tigaratusenampuluhlimasen. Tak payah nak highlight sangat beg kau tuuu" 




Usually perempuan pantang nampak barang gurly sikit, mesti nak beli . . Tak kisah lah mahal ke tak, kalau dah aim sampai termimpi-mimpi nak pergi mall berhari-hari dah serius namanya! 




Kalau member pakai beg berjenama, mulalah hati membuak-buak, terjeling-jeling, tertonggeng-tonggeng, dalam hati makan dalam je sebab mesti nak lagi up dari dia kan kan kan ? Oh perempuan, 9 nafsu kau nyah !




Dulu zaman sekolah suka beg sandang besau-besau sebab boleh masuk apa-apa dalam beg, macam buku, handphone, pencil case, wallet dan etc. Bagi aku sebat je jenama ape-ape janji beg tu macam cool. Yang member sekolah aku sorang ni punye lah berlagak diva, pakai beg mahal-mahal. Siap cakap lagi, "Eh beg ko brand ape? Roxy ke? Nike ke? Aku pakai brand ni, mahal kot, ada satu je tinggal tapi dah habis stock dah" 




Alahai sebak hati aku rasa nak tonyoh cili kat muka kau tu, sebok je pe de hal. Suka hati aku lah. Tapi mata tu jeling-jeling jugak lah tengok beg dia. Boleh lah mak bapak ko mampu. Aku dulu beli beg semua dapat tajaan biasiswa sekolah. Kaya pun sebab dapat tajaan T_T. Ha jangan main-main, dulu kat sekolah aku rasa aku lah student yang pertama pakai handphone kat sekolah der.. 3310 haha.. OK WHAT? Dari yang takde, siap pakat-pakat ngan member suruh jual handphone aku tu guna duit biasiswa diorang. Aku ape lagi layan jela. Mahal jugak dulu harga dalam RM600 camtu. Sekarang jangan harap lah nak beli handphone 3310 dengan harga camtu, baik beli Samsung Mini ye ke tak ?




Kemudian lepas habis sekolah, sebab tak boleh duduk diam dirumah sebab ponggong ni macam terbakar dan rasa macam cacing kepanasan sebab taktahan kene bebel dengan mak asik bangun, tido, makan, bangun, tido, makan, berak . . kerja lah dekat PIZZA HUT. 




Tapi rasanya kene tipu je keje situ. Ade ke patut bayar 3 bulan gaji hanya RM500 je ? Agak-agak lah, mentang-mentang budak lepas sekolah semua kau nak tipu bai.KEPALAFOTAKHANG! Untung beribu-ribu tapi makan duit haramm ! Ok tershahul pulak !




Kemudian jadi miskin balik sebab sambung belajar. Dapat PTPTN pun sama boros jugak, Asik beli talipon, tukar talipon, beli talipon, tukar talipon. Itu lah kerja aku setiap sem Hehe.. Tapi rasa satu sem RM 2500 pun tak cukup, Barang yang nampak aku rasa Netbook, beg PUMA, handpone (dah juai).. Eh tu je ke ? T_T Wah boros nye aku, nak cakap beli barang makanan tak jugak sebab aku memang tak suka makan sebab takut gemok ! Mall yang jual barang-barang ternama pun tak ade sebab kat KELANTAN kan ape lah ade sangat...




Sekarang nak cukup enam bulan aku bekerja sebagai Contract Officer, gaji yang tak seberapa, cukup lah menumpang hidup dirumah orang, dan duduk di bandaraya yang tak tinggi kosnya.. talipon menjadi semakin miskin sebab tak mampu nak beli talipon. kesian T_T . .Tapi barang yang aku nampak adalah DSLR SONY. Tu pun beriban bai.. tapi tak guna sangat, asik-asik bapak aku je pinjam. Baik dia yang bayarkan ! T__T




Cepatlah aku pun nak beg GUESS jugak *bukan nak menunjuk tapi nak menambah keyakinan bila berjalan nanti. Eh ade ke alasan camtu ?




Bye.





p/s : Tak tau nak tulis ape sebab dah lama tak update blog setelah sekian lama berkerja. Hurm













No comments:

Post a Comment